Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Witaminy i mikroelementy

Witaminy i mikroelementy znajdują się w składnikach pokarmowych, lecz nie wszystkie jesteśmy w stanie dostarczyć wyłącznie z pożywienia. Aby pokryć zapotrzebowanie na konkretne mikroelementy, warto skorzystać z suplementacji witamin w tabletkach.

Dlaczego warto suplementować magnez?

 Magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Jego niedobór prowadzi do wielu nieprzyjemnych konsekwencji w funkcjonowaniu całego ciała. Dlatego zdecydowanie warto suplementować magnez.

 
Czytaj więcej
Jakie witaminy można przyjmować razem, a których lepiej nie łączyć?

Witaminy i minerały są nam niezbędne dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bogata i zróżnicowana dieta powinna dostarczać wszystkich potrzebnych nam składników odżywczych. Nie zawsze jest to możliwe i wówczas z pomocą przychodzą suplementy diety zawierające witaminy i składniki mineralne. Jakie witaminy można brać razem, a których połączeń lepiej unikać? 

Czytaj więcej
Skutki uboczne przyjmowania żelaza. Jak je zminimalizować?

Niedobór żelaza to dosyć powszechna dolegliwość. Zbyt niski poziom tego pierwiastka może prowadzić do rozwoju anemii z niedoboru żelaza. Może rozwinąć się u osób w każdym wieku, jednak szczególnie narażone na nią są kobiety w ciąży i panie w okresie rozrodczym. Jakie są sposoby na uzupełnienie niedoboru tego pierwiastka. Jakie mogą być skutki uboczne przyjmowania żelaza i jak je zminimalizować? Podpowiadamy.

Czytaj więcej
Jak rozpoznać niedobory witamin i minerałów u dzieci?

Do niedoboru ważnych dla dzieci składników odżywczych może dojść na każdym etapie rozwoju. Z wiekiem zmienia się zapotrzebowanie nie tylko na określoną dawkę kalorii, ale przede wszystkim na konkretne witaminy i minerały. Jak rozpoznać u dziecka niedobór witamin? Jakie objawy świadczą o potrzebie diagnostyki i uzupełnienia niedoboru najważniejszych składników? Jakie witaminy dla dzieci są ważne?

Czytaj więcej
Witamina K - znaczenie dla organizmu

To jedna z czterech witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Jakie są jej źródła i gdzie występuje? Jakie ma znaczenie dla organizmu i czym grozi niedobór witaminy K? Jakie jej postacie są najlepiej przyswajalne? Kto i kiedy powinien stosować preparaty z witaminą K? Podpowiadamy.

Czytaj więcej
Niedobory żelaza - najczęstsze przyczyny

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) anemia z niedoboru żelaza dotyczy około jednej piątej pacjentów zmagających się z niedokrwistością. Skąd tak wysoki odsetek? Jakie są główne przyczyny i objawy niedoboru żelaza w organizmie? Co jeść, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek? Podpowiadamy.

Czytaj więcej
Witamina E - skąd biorą się niedobory i jak je uzupełniać

Witamina młodości i płodności – nie bez przyczyny tak mówi się o witaminie E. Opóźnia procesy starzenia się komórek, pomaga utrzymać zdrowy wygląd i walczy z wolnymi rodnikami. A to tylko najważniejsze funkcje, jakie pełni w ludzkim organizmie. Jakie właściwości ma witamina E? Jakie są pierwsze objawy jej niedoboru? Jak się przed nim uchronić? Dowiedz się z tego opracowania.

Czytaj więcej
Dobroczynny wpływ krzemu na organizm

Krzem kojarzymy jako ten pierwiastek, który ma dobroczynny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Ale to nie wszystko. Krzem nie bez przyczyny nazywany jest „pierwiastkiem życia”. Wpływa pozytywnie nie tylko na wygląd, ale też na zdrowie. Dowiedz się, jakie są właściwości krzemu i jak rozpoznać pierwsze niedobory tego związku w organizmie. Jakie pokarmy są dobrym źródłem krzemu? Podpowiadamy.

Czytaj więcej
Witamina A - właściwości i zastosowanie

Dba o skórę, włosy i paznokcie, chroni przed infekcjami i wzmacnia odporność – to tylko najważniejsze funkcje, jakie pełni w naszym organizmie. Co jeść, aby dostarczyć odpowiedniej ilości witaminy A w codziennej diecie? Jakie są objawy jej niedoboru i czy można ją przedawkować? Wyjaśniamy.

Czytaj więcej
Witamina C - niedobór, nadmiar, suplementacja

Choć o witaminie C przypominamy sobie najczęściej w okresie jesienno-zimowym, kiedy rozpoczyna się sezon zwiększonej zachorowalności na przeziębienie i grypę, to jest to substancja potrzebna każdemu z nas przez cały rok. Jakie ma właściwości i znaczenie dla zdrowia? Jak rozpoznać niedobór witaminy C? I co jeść, aby mu zapobiec? Sprawdź.

Czytaj więcej
Zaufane Opinie IdoSell
4.68 / 5.00 115 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-09-27
Wszystko w porządku. Polecam
2022-09-27
Szybką dostawa

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel